Έντουαρντ Ντόντγουελ (1767-1832) ήταν Ιρλανδός ζωγράφος, ταξιδευτής και συγγραφέας αρχαιολογίας. Από το 1801 μέχρι το 1806 περιόδευσε στην Ελλάδα. Το 1804 γνώρισε τον Ιταλό ζωγράφο, συγγραφέα και ταξιδευτή Σιμονέ Πομαρντί (1757-1830) και ταξίδεψε μαζί του τα επόμενα δύο χρόνια. Μαζί άφησαν τεράστιο πλούτο πληροφορίας και σχεδίων που αφορούσαν την Ελλάδα των αρχών του 19ου αιώνα, πριν από την τεράστια λεηλασία των αρχαιολογικών θησαυρών που επακολούθησε. Ο Ντόντγουελ εξέδωσε το βιβλίο του «Μια κλασική και τοπογραφική περιήγηση ανά την Ελλάδα» το 1819, η οποία μεταφράστηκε στα Γερμανικά το 1821. Την ίδια χρονιά εξέδωσε το βιβλίο του «Τοπία στην Ελλάδα», με τριάντα έγχρωμα σχέδια και το 1834 το βιβλίο «Όψεις και περιγραφές των Κυκλώπειων και Πελασγικών Ερειπίων σε Ιταλία και Ελλάδα».
Η Συλλογή Ρόδαξ – Dodwell & Pomardi περιέχει πέντε μοναδικές αναπαραγωγές μνημειωδών εικόνων των Ντόντγουελ & Πομαρντί στην κορυφαία ποιότητα της οικογένειας ArtReproductions™, με καλλιτεχνικές εκτυπώσεις υπερυψηλής ανάλυσης σε βαρύ καλλιτεχνικό χαρτί.
ΠΕΡΙΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Aπό το 15ο αιώνα και μετά υπάρχει μια συνεχόμενη ροή δυτικοευρωπαίων περιηγητών στην τουρκοκρατούμενα ηπειρωτική Ελλάδα και την ανατολική Μεσόγειο. Το ενδιαφέρον του στρέφεται στα μνημεία της Κλασσικής Αρχαιότητας, τροφοδοτούμενο από το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τις ανθρωπιστικές σπουδές και την αρχαιολογία. Οι περιηγητές ήταν λόγιοι, γεωγράφοι, αρχιτέκτονες, αρχαιολόγοι, ακόμη και έμποροι, που άφησαν ένα τεράστιο πλούτο κειμένων και εικόνων. Είναι σαν να έχουμε ένα φωτορεπορτάζ για μνημεία, αντικείμενα ή τοπία που έχουν χαθεί για πάντα. Τα λεπτομερή τους αρχιτεκτονικά και μηχανολογικά σχέδια αποτέλεσαν τη βάση της ανάπτυξης του κινήματος του Νεοκλασικισμού, λειτουργώντας σαν κιβωτός που μεταλαμπαδεύει αρχαίες ιδέες και γνώσεις στο σήμερα. Η εργασία της απεικόνισης τοπίων από τους περιηγητές της εποχής έδινε συνήθως αποτελέσματα συγκρίσιμα από άποψη ακρίβειας και πληροφορίας με αυτά της φωτογραφίας. Οι περισσότεροι εικονογράφοι για να πετύχουν ακρίβεια χρησιμοποιούσαν ένα είδος Σκοτεινού Θαλάμου, γνωστό ως Camera Οbscura. Ήταν ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο το οποίο είχε μια μικρή οπή που άφηνε το φως να περάσει, σχηματίζοντας απέναντι ένα είδωλο του χώρου μπροστά από την οπή, ανεστραμμένο και συμμετρικό. Συνήθως εκεί τοποθετούσαν ένα επίπεδο καθρέπτη που ανακλούσε την εικόνα ορθή (αλλά ακόμα ανεστραμμένη) σε ένα γυάλινο παράθυρο. Εκεί έβαζαν ένα χαρτί στο οποίο προβαλλόταν η εικόνα και την «ξεπατίκωναν» με μολύβι. Έτσι, η αποτύπωση ήταν αψεγάδιαστη, σαν φωτογραφία.
Η Συλλογή Ρόδαξ – Dodwell & Pomardi περιέχει πέντε μοναδικές αναπαραγωγές μνημειωδών εικόνων των Ντόντγουελ & Πομαρντί στην κορυφαία ποιότητα της οικογένειας ArtReproductions™.